15 Şubat 2011 Salı

Neşeli Donutlar :)

Sevgili okurcanlarım :)

Yanlız geçen bir sevgililer gününü daha çok şükür atlattık :) Bu depresif günümde kendimi depresyondan çıkartmak için tatlı yapımına ve alışverise attım diyebiliriz ama sonucu iyi oldu.Nur topu gibi donutlarımız oldu (arkasından alışveris postunuda yapıştırcam hemencecik merak etmeyin)

Uzatmadan sizlere tarifini veriyorum :)


Malzemeler
  • 1/2 cay bardagından biraz fazla sıvı yağ
  • 1/2 paket yaş maya
  • 3 çorba kaşıgı toz şeker
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1/2 çay bardagı ılık süt
  • 2 yumurta
  • un (3 su bardagından biraz fazlaca)
  • 3 paket cikolata (sosu için)
  • Pasta süsleri
Hazırlanışı
Hamur malzemelerini karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyoruz (yag, maya,şeker,su,süt ve yumurta), daha sonra hamurumuzu dürüleyip bürüleyip sıcak sıcak mayalandırmaya bırakıyoruz. ( Şekerli hamur olduğu için mayası biraz geç gelir paniklemeyin ) Mayalanan hamurumuzu yarım cm den biraz kalınca acıyoruz ağzı genis bir bardak yardımıyla daireler halinde kesiyoruz ve bir kola kapagı yardımıyla dairelerimizin ic kısmına bir daire daha keserek simit formunu veriyoruz :) Kızdırdığımız yagda hamurlarımızı kızartıyoruz cok kararıp kıtır kıtır olmamalarına dikkat edelim :)
Sosu icin benmari usulu cikolatalarımızı eritiyoruz ben içine birazda süt kattım cikolataların daha sıvı bir form elde edebileyim diye daha sonra donutlarımızın tek yüzü sosa batacak sekilde donutlarımızı tek tek cikolataya atıp bi kasık yardımıyla tabağımıza alıyoruz ve üstünü diledigimiz gibi süslüyoruz
AFİYET OLSUN

3 yorum:

  1. yerim ben bunları Sena Krem karamel lerim bitsin Donut yapazammmmm yaptım olazakkkkk :D

    YanıtlaSil
  2. Sen yaparsan benimkiler gölgede kalır vallahi :)

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil